Újabb versenysorozat került kiírásra "rallyfenegyerek" (Pap Róbert) jóvoltából, aminek minden Lada kedvelő örülhet, hiszen a Lada Kupa kezdetéig formában tudjuk tartani az autókat és magunkat is egyaránt. Köszönjük Fenegyerek!.
Mindenkinek jó versenyzést, élvezetes csapatást kívánunk!
Hosszú szünet után ismét elővehetjük orosz csodáinkat, hiszen egy újabb csapatós verseny került kiírásra, a hó megérkezése végre a szöges gumik kipróbálására ad lehetőséget a versenyzőknek, amire már sokan vártunk.
Október 5.-én véget ért a III. Lada Kupa, 10 futamból álló versenysorozata, melyen 71 versenyző és 17 csapat vett részt. Gál Péter (galpetya) segítségének köszönhetően láthatunk egy kis összegzést, a futamok részletes adatait:
Összes szakasz: Sprint: 20 Normal: 74
Összes kilométer: Sprint: 155,2 km Normal: 524,4 km
Szakaszokra bontva: Sprint: Murva: 11 szakasz / 91,1 km
Aszfalt: 7 szakasz / 46 km
Hó: 2 szakasz / 18 km
Normal:Murva: 33 szakasz / 303,6 km
Aszfalt: 25 szakasz / 161,2 km
Hó: 8 szakasz / 60,6 km
1.forduló (máj.1.- 4.) Murva
Sprint: 12,9 km 62 induló, 36 célba érkező 2 szakasz
Normal: 51,7 km 58 induló, 25 célba érkező 8 szakasz
2.forduló (máj.15.- 18.) Murva
Sprint: 16 km 47 induló, 23 célba érkező 2 szakasz
Normal: 45,2 km 46 induló, 20 célba érkező 5 szakasz
Egy kis videó Nagy Sebiről, amint a Lada Kupa 6. fordulóján előfut:
Versenyzők a 8. fordulóról
2009.09.21. 02:25
A 8.-ik forduló mindenki számára új kihívást jelentett, változó útfelülettel, aszfalttal és murvával kellett megküzdeni és ezt fokozta az újonnan beszerelt hajtás azaz az új fizika. A ritmusváltás és a körülményekhez való gyors alkalmazkodás jellemezte ezt a fordulót. Néhány versenyzőt a beíróban kérdeztünk.
Szőcs Attila:
Huh, folyik rólam a víz, beértem szerencsésen és viszonylag gyorsan is. Az első gyorson picit megjedtem, azt hittem vége, 4.ik fokozatba két kerékre állt a felfelé részen és úgy tudtam csak menteni, hogy kénytelen voltam lemenni az útról, de ott egy fát elkaptam megpörgetett, de nagy mákom volt tudtam tovább menni jelentős időveszteség nélkül, 3-4 mp. maradhatott bent, de utána picit vissza-vettem, nem mertem már vadulni.
A többi tulajdonképpen hiba nélkül sikerült, a Greenhillseken hagytam bent szándékosan, mert nem tudok ott biztonságosan gyorsan menni, de a végére asszem jó lett ez így nekem, na majd meglátjuk mit mennek Toldi, Ranga meg a többiek.
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem mind a két tusát, Peti őrületes időket ment, de hibázott így átvehettem a vezetést és a végéig tartani tudtam. Nagyon fekszik az új módosítás a fizikával, olyannyira, hogy alapbeállítással mentem végig, bár aszfalton könnyen letapad és borulékony, de erre legalább nagy figyelmet kell fordítani, ennyi legyen a próblémája, szerintem belefér.:)
A ponttáblázaton 7 forduló után az előkelő 3. helyen tanyázik Simi azaz Dancs István András, aki a II. Lada Kupán 3. helyen végzett és számos bajnokság Lada győztese, többek között a Szajky Kupa és az 5. Kincses Kupa bajnoka de még sorolhatnám a címeket, őt kérdeztük, mit vár a hátralévő futamoktól, mi a véleménye a megújult fizikáról.
Stabilan hozta rendszeresen a 2. helyeket de az utóbbi fordulókon súlyos kormány próblémákkal küzdött, ami megnehezítette a dolgát, reméljük sikerül megoldani, de erről beszéljen ő.
Folytatjuk sorozatunkat, versenyzőkkel való beszélgetésünket, a következő áldozattal Ranga Péterrel, na nem a Mecsek ralin történtek miatt, erről nem is szeretném kérdezni, legalább ez ne arról szóljon, bár emiatt kissé rövid a beszélgetésünk, hanem a Lada Kupában feltűnően gyors tempót diktáló teljesítménye miatt.
A sor végéről küzdötte fel magát és már az összesített pontverseny 2.-ik helyén tanyázik megelőzve ezzel Dancs István Andrást és Jánosi Lacit, akikről köztudott, hogy szintén gyorspuska kezűek. Bár az eredményeit tekintve 2008-2009-es Magyar RBR Bajnokság N csoportos küzdelmében csupán 3 ponttal maradt le Retkes Petitől és a 7.-ik Kincses Kupát is megnyerte, talán nem véletlen a Ladával való gyors ismerkedés és eredményesség.
A 10 fordulóból álló III. Lada Kupa a felénél tart és a szervezőség a 6. futamra egy meglepetést tartogatott. Meghívtunk egy világbajnokot előfutni, nem volt nehéz dolgunk, nem kellett külföldön keresgélnünk, hiszen nekünk világbajnokból több is van, több kategóriából. De aki a legtöbb, legrangosabb címek tulajdonosa, nem más mint Nagy Sebi, akit nem kell bemutatni az RBR társadalomnak, egyike azoknak, aki a saját sikeres versenyzésén túl nagyon sokat tett az online versenyzésért, világszíntű versenyek szervezését vállalta fel és a magyar elit egyik oszlopos alapító tagja. Felkérésünket örömmel vállalta egy 2006-os fejlesztésű Ford Focus WRC-vel és ezek után picit faggattuk.
-Szia, látni a nevedet a következő Lada Kupa forduló előfutójaként. Igaz a hír, hogy egy WRC-vel fogod megnyitni a versenyt? - Szia, igen a Lada Kupa szervezői megtiszteltek azzal, hogy felkértek előfutónak. A felkérést persze örömmel elfogadtam és úgy néz ki egy 2006-os évjáratú Ford Focus WRC-vel fogok végigdöngetni a mezőny előtt.
további fotók a Focus WRC-ről: ITT (jobb klikk, új ablak)
A 4. futam végén a céldobogón kérdeztük a versenyzőket erről az erőtpróbáló és koncentrációt ígénybevevő hosszú küzdelemről. A mezőny nagyon megcsappant a végére, akik beértek igazi hősök, hiszen nagy sebességű gyorsaságik jellemezték a futamot és elég volt egy apró hiba és a verseny végét jelenthette.
A megfáradt versenyzők közül néhányat sikerült mikrofonvégre kapni:
Sztarenki Gergely (Code79):
Hogy sikerült a verseny?
Hali
Az eddigi fordulókhoz képest ez sikerült a legjobban, hisz most érek célba másodszor úgy, hogy értékelhető az eredményem.
Végre sikerült jól beállítani az autót, így számomra elég jól kezelhető lett.
Az elsők között indultam a fordulón, viszont öcsémmel (Mikike) már a verseny elejétől kezdve szorosat csatáztam.
Az 5. gyorsasági után még mindig 2 másodpercen belül voltunk, onnan viszont jöttek az egyre komolyabb hibáim.
SS6-on többször kicsúsztam, megforogtam. SS7+SS8-on sajnos 1-1x lecsúsztam az útról, ahol a nézők segítségét kellett kérnem, hogy visszategyenek az útra.
Összességében jó futam volt és örülök, hogy végre sikerült pontot is szereznem