6. forduló előzetes
2009.08.04. 01:51
A 10 fordulóból álló III. Lada Kupa a felénél tart és a szervezőség a 6. futamra egy meglepetést tartogatott. Meghívtunk egy világbajnokot előfutni, nem volt nehéz dolgunk, nem kellett külföldön keresgélnünk, hiszen nekünk világbajnokból több is van, több kategóriából. De aki a legtöbb, legrangosabb címek tulajdonosa, nem más mint Nagy Sebi, akit nem kell bemutatni az RBR társadalomnak, egyike azoknak, aki a saját sikeres versenyzésén túl nagyon sokat tett az online versenyzésért, világszíntű versenyek szervezését vállalta fel és a magyar elit egyik oszlopos alapító tagja. Felkérésünket örömmel vállalta egy 2006-os fejlesztésű Ford Focus WRC-vel és ezek után picit faggattuk.
-Szia, látni a nevedet a következő Lada Kupa forduló előfutójaként. Igaz a hír, hogy egy WRC-vel fogod megnyitni a versenyt?
- Szia, igen a Lada Kupa szervezői megtiszteltek azzal, hogy felkértek előfutónak. A felkérést persze örömmel elfogadtam és úgy néz ki egy 2006-os évjáratú Ford Focus WRC-vel fogok végigdöngetni a mezőny előtt.
további fotók a Focus WRC-ről: ITT (jobb klikk, új ablak)
-Nekünk ez nagy megtiszteltetés, hogy elfogadtad a meghívást és a Lada Kupa színvonalának emelésében jelentős szerepet vállalsz, mire számíthatnak a nézők, gyors, tempós autózást vagy nagy kereszteket láthatnak majd Tőled?
- Mivel itt a versenyteljesítményem nem kerül értékelésre, ezért nincs teljesítmény kényszer sem. Így nem az idő lesz a lényeg, hanem egy olyan ritmust fogok autózni, amit én magam élvezek és remélhetőleg a nézőknek is tetszeni fog. Persze a legtempósabb kanyarokban nem fogom meghazudtolni magam és stílusom, ott meg kell adnom azt a tempót, amit a kocsi és a pálya elbír
-Mennyire követed figyelemmel a Lada Kupát? Esetleg fontolgattad valaha, hogy elindulsz egy-két futamon? Bár úgy hallottam a Lada nem a szíved csücske...
- Jó látni, hogy ennek az autónak van annyi rajongója, akikre egy egész kupasorozatot lehet alapozni. Az az igazság, hogy mindig nagy autóval mentem és így a Lada tempója számomra nem tudja azt az adrenalint hozni, ami lázba tudna hozni. WRC mellett, esetleg élvezet kedvéért még az S2000-es kocsik vezetése érdekes és élvezetes az ordító motorral, de utána visszaülve egy WRC-be röntön érzem, hogyan áll össze a világ rendje.
-Hadd kérdezzek a plugin technikai hátteréről...Mi várható a Lada VFTS megjelenésével kapcsolatosan, egyáltan van rá esély vagy nyugodjunk bele a mostani helyzetbe? Esetleg fizika változtatást lehet-e még várni, sokan vannak, akik pl. a francia fizikát sokkal élethűbbnek tartják, többek között én is. A Lada társadalom konzultálása után, amennyiben egységesen azt szeretnénk, akkor van-e esély arra, hogy a franciáktól átvegyük a fizikát? Vagy ez a Falcon hatásköre?
- Ha lesz jó VFTS modell előbb utóbb lesz a pluginban is és az is biztos, hogy teljesen más fizikája lesz mint a Ladának. A kocsi fizikák alapvetően az én hatáskörömbe tartoznak, mindössze egy autónak abajgatta ő a fizikáját. A Lada fizikáról bevallom, hogy nem jó, ugyan próbáltam az eredetin pofozni, de olyan fatális hibákat találtam benne, aminek javításába bele se kezdtem, mert vagy nagyon időigényes lett volna, helyrerakni, vagy meghaladta volna jelen ismereteim határait. Ha valaki ad egy olyan Lada fizikát, ami jobb és reálisabb nagyon szívesen lecserélem a mostanit.
A fizikák tekintetében azt megjegyezném, hogy alapvetően a WRC, S2000 és S1600 kocsik fizikáját mind én készítettem és ezeknél törekedtem a lehető legjobb vezetési élményre, a realitásra, valamint az egyes kategóriák egymáshoz képesti reális sebességkülönbségének meglétére. A többi autókategória fizikájával viszont érdemben nem foglalkoztam idő hiányában azoknál mindössze pár paraméter került a kategóriának megfelelően összehangolásra, de a kocsik viselkedéséhez nem nyúltam, azt nem teszteltem mint az előbb kiemelt 3 kategória esetén, ahol a referencia autó több hét tesztelés és finomítás után állt össze és ezen túl, minden egyes kocsit több órán át teszteltem és finomhangoltam különböző útfelületeken. Ezért ezekre a fizikákra büszke is vagyok, a versenyzők pedig nagyon szeretik őket.
Visszatérve a VFTS-re arra eleve egy külön nem a Ladára alapozó fizikát akartam készíteni, de ha van egy már kész jó referencia darab azt szívesen átvenném ezzel időt és energiát spórolva.
-Köszönjük szépen, majd a verseny után még megkeresünk, addig is jó hangulatú készülést és kellemes csapatást!
Nagy Sebi eredményei:
3x abszolút Magyar bajnok (2005, 2006, 2009)
3x RBRchamp (VB) (2006, 2007, 2008)
2x WIRC abszolút bajnok (2007, 2008)
valamint 2x volt 2 helyezett (2007, 2008) a magyar bajnokságban Ákos uralma alatt :-)
Sebi bajnokautóit ITT nézheted meg (jobb klikk, új ablak)
Sebi adatlapja: itt
|