A 8.-ik forduló mindenki számára új kihívást jelentett, változó útfelülettel, aszfalttal és murvával kellett megküzdeni és ezt fokozta az újonnan beszerelt hajtás azaz az új fizika. A ritmusváltás és a körülményekhez való gyors alkalmazkodás jellemezte ezt a fordulót. Néhány versenyzőt a beíróban kérdeztünk.
Szőcs Attila:
Huh, folyik rólam a víz, beértem szerencsésen és viszonylag gyorsan is. Az első gyorson picit megjedtem, azt hittem vége, 4.ik fokozatba két kerékre állt a felfelé részen és úgy tudtam csak menteni, hogy kénytelen voltam lemenni az útról, de ott egy fát elkaptam megpörgetett, de nagy mákom volt tudtam tovább menni jelentős időveszteség nélkül, 3-4 mp. maradhatott bent, de utána picit vissza-vettem, nem mertem már vadulni.
A többi tulajdonképpen hiba nélkül sikerült, a Greenhillseken hagytam bent szándékosan, mert nem tudok ott biztonságosan gyorsan menni, de a végére asszem jó lett ez így nekem, na majd meglátjuk mit mennek Toldi, Ranga meg a többiek.
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem mind a két tusát, Peti őrületes időket ment, de hibázott így átvehettem a vezetést és a végéig tartani tudtam. Nagyon fekszik az új módosítás a fizikával, olyannyira, hogy alapbeállítással mentem végig, bár aszfalton könnyen letapad és borulékony, de erre legalább nagy figyelmet kell fordítani, ennyi legyen a próblémája, szerintem belefér.:)
Toldi Árpád:
A 8. fordulóra sajnos nem tudtam készülni nagyon, ennek ellenére beértem, ami köszönhető az új fizikának. Murván egyszerűen fenomenális, néha hihetetlen mennyire életszerűen viselkedik a gép. Aszfalton is jobb lett, nekem nem borul. Élvezet volt menni.
Az első gyorsaságin kis hibával kezdtem. Egyik visszafordítónál nem tudtam betenni a hátulját rendesen és nekimentem kicsit a betontömböknek. Tolatni kellett, de nem lett baja a verdának. Ezek után fogcsikorgatva mentem. Mindenképpen végig akartam érni, nem kockáztattam sehol és nem hagytam, hogy a hév elragadjon.
Remek, izgalmas forduló volt!
Ranga Péter:
Sajnos nem sikerült se a normál, se a sprint, mert mindenhol hibáztam elég sokat.
Ahol nem volt rumli ott sikerült jó időket szaladni, de sajnos elég sokszor felborultam és van amit inkább a fizikára fognék, mert nagyon borulékony lett az autó.
Volt ahol viszont én vállaltam túl és nagy tető lett :)
Várom a havat illetve murvát, az nekem jobban megy.
Kézifékes Laci: (crazyfékes)
SPRINT:
Az 1. gyors jol sikerult. Nem volt semmi emlitesre melto! A 2. gyors egy picit izgi volt, egybol murvan menni aszfalt utan, raadasul ez a palya mindig szaggat, igy mindent osszevetve jobbat nem tudtam kihozni belole!
NORMAL:
Az 1. gyorssal semmi bajom nem volt, talan kicsit batran kezdtem, de idoben igy volt a jo magamhoz kepest ez nekem urido volt! A 2. gyorson sem volt kulonosebb baj, ott nem tudok gyorsulni. A cel is el van csuszva picit, ugyhogy ez is jo volt. A baj a 3. gyorson jott, rogton a 2. split utan varatlanul letapadt, es atvagodott a hatulja, ami annyira meglepett, hogy menteni sem tudtam csak nezo voltam. Azt neztem, hogy hova esek. Porbaltam korrigalni, de csak sikerult lestukkolni egy fat az elejevel. A fa beforditott, ugyhogy csak a nezok sefitsegevel sikerult visszaternem az utra. Innentol kezdve tudtam, hogy jo helyezest mar nem erek el. A 4. gyorson kicsit idegesen mentem, nem mertem nyomni neki rendesen. Az ido viszont nem lett rossz. Az 5. gyorson ovatosan kezdtem, aztan csak sikerult egy artatlan helyzeben felborulni. Mindegy! Mentem tovabb. A 6. gyors eleg veszelyes, ugyhogy biztonsagit mentem rajta. A 7. gyorson eleg regen mentem, volt par aprobb baki. A 8. gyors megint nem volt az igazi, bar mar csak celba akartam erni, ami sikerult.
Vegyes erzelmekkel zartam a futamot. Ha nem bakizok ennyit sokkal elorebb vegeztem volna es ez bosszant. Elvezni nagyon elveztem a versenyt. En szivesebben vallalnek be hosszabb futamokat(dupla pontokert), mennek szivesen minden hetvegen, bar ez az aszfalt set meg nem az igazi. Visszaforditokba nem lehet ugy beesni, mint regen, mert felborul. Nem is lobaltam a kocsit a Verte-ken, nem foglalkoztam a latvannyal, csak azzal, hogy elforduljak. A mernokeinknek is fol a fejuk, hogy lehet ujra kidolgozni minden feluletre utos setupot es mi sem pihenhetunk Arpival, mert tesztelnunk kell. Varom a kovetkezo futamokat, remelem sikerul elindulnom rajtuk...
Gál Péter:
A 7.forduló óta egy métert sem mentem az autóval így nem tudtam kipróbálni az új fizikát.
Kicsit félve indultam neki a 8.forduló Sprintjének 2 szakaszára mert nem próbáltam az autót és többen a borulékonyságra is panaszkodtak.
Túlságosan is óvatosan jöttem le a gyorsaságikról,természetesen karcmentesen.:)
A következő Normal 8 gyorsaságiról sajnos ez már nem mondható el.Próbáltam nem hibázni,de szerettem volna egy picit gyorsulni még magamhoz képest.
A 2.szakaszon az első bal kanyarban sikerült egy 360-at forognom,szerencsére az autót nem ütöttem meg.
A következő 2 murvás szakaszon biztonságit autózva gurultam be.
Majd ismét aszfalton kaland nélkül értem be.Viszont az 5.szakaszon sikerült egy 6.időt autóznom aminek nagyon örülök.
7-8-as murvás gyorsaságin már elkezdődött a jól megszokott hibázási sorozatom.
7.gyorson valamiért nem találtam el a pálya ritmusát,össze-vissza mentem-váltottam az időt látva az első pontnál már el is kezdtem kapkodni ami nem lett kifizetődő a végére.
A szakasz közepe felé sikerült egy óriásit esnem az erdőbe.A nézők kiszedtek de az autó nagyon lerontyolódott.A futómű sérülése miatt sikerült ismét mégegyszer beesnem az erdőbe,a nézők ismét kiszedtek.
Éppen csak bebírtam gurulni a szakasz végére.
Az utolsó gyorson csak átgurultam.
Sajnos megint a hülyeségem miatt rengeteg időt buktam el,de legalább beértem a célba immár 8.alkalommal.
A kitűzött év elejei célokat idáig sikeresen teljesítettem mely lehetővé tette hogy már a következő bajnokságra elkezdjünk felkészülni.
Vannak távozó támogatóim,de szerencsére vannak újabbak.Navigátori feladatokat is más fogja ellátni,de az már egy következő beszámoló.:)
Blitzer Martin:
Sprinten történt egy kis incidens, egyébként nem lett volna rossz. :)
Dancs István András: (simivideo)
Abban a kanyarba estem ki, ahol a Martin beesett. 2 keró megfogtam és neki a kőnek orral. :(
Úrhegyi Pál:
Magáról a versenyről: Messze ezt a fordulót élveztem a legjobban, gondolom többek között az új fizikának is köszönhetően.
Külön öröm volt számomra, hogy mint lelkes amatőrnek néha alkalmam nyílt 1-2 kanyarnál érezni a "Lada feelinget".
Gyöngyösi Gábor:
Jó volt látni a 8 ik fordulót, tetszett az összeállítása, arra gondoltam, ebben a sorrendben jó összképe lesz majd a fordulónak. Világos volt hogy csak este tudok rajtolni. Aszfaltra viszont nem megyek olyan nagy kedvvel mint murvára, emiatt 2 aszfalt szakaszon próbáltam ki az új fizikát, és megpróbáltam fölírni fejben hogy melyik helyen hányasba kell a default VII eshez képest menni. Lefelében nem tetszettek a hajtűk, 2x kellett kuplungolnom bennük hogy sikerüljenek. Azon agyaltam mit csináljak hogy a hajtű lefelébe jobb legyen.. ..fék átállításán kívül, mert vezetéstechnikailag én a fékgázzal gyakran játszok kanyarban és akkor az eléggé cikis lenne ha hátravenném a féket, mer’ kiröpülne a kanyarból. Nem jutott eszembe semmi, gondoltam majd figyelmesebben duplakuplungozok xD Sprint első szakaszon volt egy szerencsés korlátkidöntésem, örültem amikor beindult. Második sprint szakaszon nem volt nagy hibám. A másnap estét nem rallival képzeltem el, emiatt rávittem utána a normalra. A negyedik szakaszig aránylag tiszták lettek, de az 5 ik gyorson Verte II -őn lefelébe a vége előtt 200 m el, felborult és beparkolt. Beindult, de a futómű nem volt tökéletes, így még 2x leestem vele a 200m alatt. A következő hatodik szakasz már nem volt felírva fejben, saccoltam a fokozatokat hogy mikor hova kéne tenni, működött a dolog, ezzel nem volt gond, viszont Cote II lefelébe kavics mellé tettem a hátulját a féktávon, ami így ismét felborult és beparkolt. A hetedik szakasz a micuval sincs meg teljesen fejben, sajnos egy helyen ott is elestem. Az utolsó szakasz rendben volt. Összességében tetszett az egész, jó volt.
A fizika először nem mutatott sok újdonságot, mert a beállításom is ilyenné tette a régi fizikát, máskülönben nem kezdtem volna el a simfanson ladázni. A régi fizikát úgy tudtam ehhez hasonlóra állítani, hogy a diffi beállításnál levettem az első és középső diffit minden értéknél 0% -ra. Így mikor kipróbáltam az új fizikát defaulttal, olyan volt mintha beállításommal mennék, csak nem cross gátlókkal amilyet szeretek. Viszont mikor ráraktam a beállításomat is, akkor már éreztem hogy nagyon jó. Mert így mindig ladásan viselkedik. A régi fizikával és a beállításommal ugyanis csak akkor működött ladásan, amikor a diffi működésben volt és rákényszerítette az autót hogy reálisan viselkedjen. 10% -ban viszont még így is rossz volt a forduláspontja. De így hogy már a default is ilyen, amikor berakom mellé a beállításom, 100% -ban jól működik! Egyszerűen csak a diffinél elöl és középen minden értéket 0% -ra kell venni, ami sok ideig tart, de megéri!!! Igazából nem tudtam hogy nem tudjátok, el se tudtam képzelni és most is nehezen fogom fel, hogy e nélkül a beállítás nélkül tudtatok régen is akkora időket menni. Azt hittem tudtok róla, úgy voltam vele: az ég kék, a fű zöld, a ladában meg nincs elöl és középen diffi. Nagyon tetszik hogy már alapból is jó a fizika, mert aszfalton jól jön hogy 100% -os a kocsi, a 90% -os beállításomal ott még gyakran előjött a rossz forgáspont.