Magazin : Véget ért a III. Lada Kupa |
Véget ért a III. Lada Kupa
2009.10.27. 04:03
Október 5.-én véget ért a III. Lada Kupa, 10 futamból álló versenysorozata, melyen 71 versenyző és 17 csapat vett részt. Gál Péter (galpetya) segítségének köszönhetően láthatunk egy kis összegzést, a futamok részletes adatait:
Összes szakasz: Sprint: 20 Normal: 74
Összes kilométer: Sprint: 155,2 km Normal: 524,4 km
Szakaszokra bontva: Sprint: Murva: 11 szakasz / 91,1 km
Aszfalt: 7 szakasz / 46 km
Hó: 2 szakasz / 18 km
Normal:Murva: 33 szakasz / 303,6 km
Aszfalt: 25 szakasz / 161,2 km
Hó: 8 szakasz / 60,6 km
1.forduló (máj.1.- 4.) Murva
Sprint: 12,9 km 62 induló, 36 célba érkező 2 szakasz
Normal: 51,7 km 58 induló, 25 célba érkező 8 szakasz
2.forduló (máj.15.- 18.) Murva
Sprint: 16 km 47 induló, 23 célba érkező 2 szakasz
Normal: 45,2 km 46 induló, 20 célba érkező 5 szakasz
3.forduló (máj.29.- jún.1.) Aszfalt
Sprint: 13,5 km 56 induló, 17 célba érkező 2 szakasz
Normal: 36 km 39 induló, 15 célba érkező 6 szakasz
4.forduló (jún.11.- 18.) Murva
Sprint: 16,5 km 44 induló, 24 célba érkező 2 szakasz
Normal: 56,8 km 41 induló, 11 célba érkező 8 szakasz
5.forduló (júl.24.- 28.) Hó
Sprint: 18,1 km 37 induló, 17 célba érkező 2 szakasz
Normal: 60,6 km 29 induló, 15 célba érkező 8 szakasz
6.forduló (aug.5.- 10.) Aszfalt
Sprint: 12,4 km 63 induló, 24 célba érkező 2 szakasz
Normal: 53,7 km 51 induló, 11 célba érkező 7 szakasz
7.forduló (aug.20.- 24.) Murva
Sprint: 13,6 km 59 induló, 28 célba érkező 2 szakasz
Normal: 48,7 km 32 induló, 17 célba érkező 8 szakasz
8.forduló (szept.3.- 7.) Aszfalt + Murva
Sprint: 18 km 45 induló, 19 célba érkező 2 szakasz
Normal: 56,1 km 28 induló, 14 célba érkező 8 szakasz
9.forduló (szept.18.- 21.) Murva
Sprint: 22 km 29 induló, 15 célba érkező 2 szakasz
Normal: 69,6 km 26 induló, 8 célba érkező 8 szakasz
10.forduló (okt.1.- 5.) Aszfalt
Sprint: 12,2 km 38 induló, 16 célba érkező 2 szakasz
Normal: 49 km 21 induló, 8 célba érkező 8 szakasz
A 10. forduló egyben a III. Lada Kupa végét is jelentette, zárásként a versenyzőket kérdeztük
Dancs István András: Üdv! Nos tehát: Jó volt a bajnokság, jók a versenyzők, jó a hangulat. Mást nem is tudok mit mondani, csak annyit, hogy EZ A LEGJOBB BAJNOKSÁG. Sajnos a géphibám miatt elvesztettem a 3. helyemet, de remélem lesz még ez a sorozat és akkor megpróbálok újat alkotni.
ui: Egy ilyen év végi videó nem lesz esetleg???
Toldi Árpi: Én nagyon élveztem az egész versenysorozatot. Szerintem teljesen egyedi verseny volt, és sokat lehetett tanulni belőle, mert nekem a Lada vezetéstechnikailag mindig is érdekes volt. Keresztbe menve, de mégsem annyira, de azért maradjon lendület és majd kigyorsításkor is jól lehesesen kijönni a kanyarból, ne forogjon túl a kerék. Szóval igazi küzdelem és koncentráció, ami a Lada vezetését jellemzi.
A 10. forduló nekem nagyon fontos volt, mivel a célom teljesüléséhez már csak egy pici kellett, és féltem, hogy a legvégén fogom elrontani. De sikerült beérnem és ezzel nagyot bizonyítottam magamnak, hogy Ladával 10 fordulót kiesés nélkül teljesítettem. Persze voltak nálam gyorsabbak is, de szerintem én kb. úgy mentem, mint ahogy egy valós versenyben is mennék: bevinni a vasat mindenáron és közben még gyorsnak is maradni, hogy legalább az első ötben bent legyek.
Negatívumot nem mondok, mert mindent köszönök azoknak, akik bármit is tettek a Lada kupa lebonyolításáért!
Még egyszer köszönöm!
Urhegyi Pál: Érdekes kis kirándulás volt számomra ez a verseny. Eleinte nagyon sokat szenvedtem, hogy úton tartsam a gépet. Később már egy kicsit jobb lett. (Gondolom többek között a fizika változásának is köszönhetően) Biztos hogy nem lesz a Lada a kedvencem, de nagyon jó volt kipróbálni magam ebben a közegben is. Külön öröm, hogy jó arcok vettek részt a versengésben. Mindenki segítőkész volt a másikkal szemben.
Nagyon köszönöm a szervezőknek, minden pipec volt, GRAT!
Ja és azt álmomban sem gondoltam, hogy egy "kétkerekes képpel" én is hozzájárultam a magazinhoz (Beszámoló a .4. fordulóról).
Gyöngyösi Gábor: Köszönöm, nagyon tetszik hogy ennyire jó szervezésben folyik a Lada kupa, annak is nagyon örülök hogy folytatódik, nagyon szívesen részt veszek a következő kupán! J
„Szerintem sikerült ezt a kupát az eredeti Ladás barátságos hangulatban megrendezni és lebonyolítani, nagyon tetszett! Külön jó volt, hogy Nyilas Misi és Sebi foglalkoztak a fizika problémájával és így sokkal jobb fizika készült hozzá! A beállításokban is nagy segítséget lehetett kapni, egyszerűen abszolút jó, átjött az egész! J”
10 –ik forduló beszámoló: Megpróbáltam észben tartani a sok segítséget amit kaptam aszfalthoz, amit nagyon köszönök Árpinak és Kézifékes Lacinak! De nagyon mosott agyam volt, ezt ha leírnám... ..nagyon jó képet adna róla milyen szinten folynak nálam a dolgok.
Leírom végülis, az időkből úgyis erre a komolyságra lehet következtetni OFF: Nem gondoltam hogy Rally SS en ki lehet esni, de nekem TME-n sikerült. Egy délután alatt készült el rá az intermediate beállítás, meg egy estét tréningeztem aszfalton, és a duplavízmosásnál nem tudtam megfogni és kiestem az első szakaszon...gondoltam nincs mit ezen szomorkodni, leállítom a kormányt 1% ra, és már mehet is a Lada kupa Előtte persze meg nézek egy pár szakaszt, de nem túl sokat hoyg maradjon koncentráció a végére is, de valamennyit mégis, hogy ne essek ki az elején. Hát igazából a sprinten már azon gondolkoztam hogy nem kéne ezt a dolgot még 8 szakaszon át erőltetni, de aztán eszembe jutott hogy végülis leneveztem.. ..meg ez az utolsó.. ..hát legyen. Az első szakasz feléig volt meg a verenytempó, aztán beborulgattam, és onnantól már nem emlékszem sokmindenre a futam alatt, mert a jövőheti előadáson gondolkoztam, meg van burren számok mentek a fejemben.. ..néha amikor kellett, akkor mentettem az autót, de volt olyan is hogy egyenesen mentem esőben, 3 asban megcsúszott.. ennyit mukkantam: Jajj! Aztán már lenn is volt valahol lenn Végül aztán megszületett a célbaérkezés pontosan 9 hónap hátránnyal, az átlagtempót átszámolva elég koraszülött lett, kb. 0,9 kg (90 km/h)
Mindekinek köszönöm a segítségeket még1x, talán nem kell annyira elköszönni, remélhetőleg itt ott látni lehet majd mindenkit 1x 1x a ladával
Köszönöm a Lada Kupán való részvételt, és mindent ami a szervezéséhez tartozik!
Üdv.: Gabesz
Gál Péter: Nem foglalom a helyet,ezért csak annyit mondanék hogy KÖSZÖNÖM mindenkinek fantasztikusan jó bajnokság volt. A jövöről is egy kicsit. Új csapat,új főtámogató,egy újra épített kasztni,új navitárom a párom személyében,új célok.
A bajnokságból sajnálom hogy nincsenek összefoglaló videók,rally tábla.
Kézifékes Laci: Igazán élveztem a versenyeket. Ami kicsit zavaró volt számomra, az az, hogy év közben kellett mindig szokni a kocsi viselkedését, a fizika variálások miatt. Külön örültem neki, hogy nem kellett sokat küzdeni esőben, meg murva gumival havon, mert ahhoz én kevés vagyok, mint mackósajtban a brummogás, vagy kemping sajtban a sátor!
Az utolsó fordulóra túlságosan nem emlékszem. Normalon az első gyorsot nagyon elcsesztem, buktam vagy egy évre valót. A többi gyorson viszont egész jókat mentem es ha jól emlékszem a 7. gyorsot megnyertem. Nagyon örültem neki. Sokkal jobb helyezésem lett volna, ha az elsőn nem bénázok.
Mivel most is Münchenben vagyok, nem sok esélyt látok arra, hogy a következő bajnokságban érdemben részt vegyek. Ha otthon leszek és éppen futam van, akkor megyek, nyugodtan, tét nélkül!
Üdv:Laci
|